Ara, per molt que siguin obvietats, caldria veure quantes organitzacions programen des d’aquesta perspectiva i quantes insisteixen en els formats més convencionals (que sens dubte no tenen perquè ser descartats «perquè sí»…

La formació és el camí
Ara, per molt que siguin obvietats, caldria veure quantes organitzacions programen des d’aquesta perspectiva i quantes insisteixen en els formats més convencionals (que sens dubte no tenen perquè ser descartats «perquè sí»…

Aquí els Manuals del Gobierno de Canarias per aquest Certificat de Professionalitat. 1442 1443 1444 1445 1446 Aquí la resta de continguts relacionats amb aquest certificat. ramiro.cat/aula Cal user/pass
En aquest cercador trobaràs les accions formatives programades pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya, amb detall de les dates d’inici i final, la modalitat, la població on s’impartirà o l’entitat gestora I el contacte per sol·licitar la inscripció o resoldre qualsevol dubte al respecte. El cercador et permet filtrar per buscar la … [+]
Cal provar, ja, Moodle 4.0…

Interessant. Vist a Linkedin. Interessant. Difícil d’imaginar, al menys actualment, en la majoria de contextos d’educació formal com primària i secundària.
Més viable a la formació superior.
Sembla de base socioconstructivista amb un link al connectivisme.
Alguns tips per a un ús inclusiu del llenguatge. De vegades quan estàs concentrat en la redacció no hi ha forma de trobar la expressió correcta…
Un exemple, amb guia inclosa, d’un sistema de reconeixement biomètric aplicat a un curs de formació online.
Sahil Khosla comparteix un itinerri d’aprenentatge per a la creació de software (i en realitat molt més) amb un plantejament ‘no-code’. Molt interessant per a perfils hàbils amb les TICs però poc amics del codi.
Grans paraules: transformació digital, vida de les persones, oportunitats per a millorar la qualitat de vida, innovació, creixement econòmic, sostenibilitat, protecció de dades, absència de discriminació, neutralitat tecnològica…
Vol, al menys, una lectura
Los créditos ECTS indican el volumen del aprendizaje a partir de los resultados de aprendizaje y su carga de trabajo asociada.
Se asignan 60 créditos ECTS a los resulta-dos de aprendizaje y la carga de trabajo asociada de un curso académico a tiempo completo o equivalente (36 a 40 semanas)
L’enfocament Tuning i l’orientació professionalitzadora dels ECTS
Se exposen 5 mètodes d’aprenentatge. M’hi acosto, des de la perspectiva de la formació presencial.
Els cinc mètodes són: Aprenentatge basat en escenaris pràctics, col·laboratiu, per projectes, mètode del cas i mètode expositiu.
M’ha interessat molt el primer: Aprenentatge basat en escenaris pràctics.
Document publicat pel Dep. d’Ensenyament de la Generalitat.
Molt interessant el llistat de les competències (pàg 9) i l’annex 2 «Continguts clau de les competènies».
Paga la pena una ullada.
Bases pedagògiques, destinataris, el disseny, estratègies didàctiques, tutoria, avaluació i criteris de qualitat.
Aquí un document (data 2018) al respecte de com ha de ser un aula informàtica que contempla els següents elements: l’espai, la connectivitat, el mobiliari, el maquinari, programari, i instal·lació i manteniment.
No sé ara mateix d’on he tret aquest document. El vaig desar per «llegir-ho més tard» i, ara que l’he pogut revisar, no tinc present la font. Però paga molt la pena. Les Escoles de Segona Oportunitat estan cridades, malauradament, a tenir un paper important en la vida de molts alumnes.
Aquí el Manifest per una nova cultura digital, al que m’adhereixo, obtingut, tal qual, https://manifestoculturadigital.wordpress.com Un manifest viu i dinàmic Estem en un moment crucial per al present i el futur de la nostra vida individual i col·lectiva. Hem de prendre consciència de com els avenços tecnològics ens afecten en àmbits tan dispars com la política, … [+]
Hi ha molta gent fent feina molt interessant per fer d’aquest món un lloc millor. A partir d’el correu electrònic del Jordi Cuixart «Des de la presó: 17 anys de presó no ens faran renunciar a res» arribo a la web lafede.cat (Organitzacions per a la justícia global). No la coneixia malgrat la seva històrica … [+]