Cal provar, ja, Moodle 4.0…
Educació descentralitzada
Interessant. Vist a Linkedin. Interessant. Difícil d’imaginar, al menys actualment, en la majoria de contextos d’educació formal com primària i secundària.
Més viable a la formació superior.
Sembla de base socioconstructivista amb un link al connectivisme.
Eines RA/RV: Wallame, Blippar, Metaverse
Tres eines relacionades amb RA/RV des de la perspectiva del seu ús dins d’entorns penitenciaris.
Tècniques i eines per a l’ús inclusiu del llenguatge
Alguns tips per a un ús inclusiu del llenguatge. De vegades quan estàs concentrat en la redacció no hi ha forma de trobar la expressió correcta…
El proctoring: una qüestió de seguretat que s’alimenta de les nostres dades biomètriques
Un exemple, amb guia inclosa, d’un sistema de reconeixement biomètric aplicat a un curs de formació online.
No code path learning: una qüestió d’oportunitats
Sahil Khosla comparteix un itinerri d’aprenentatge per a la creació de software (i en realitat molt més) amb un plantejament ‘no-code’. Molt interessant per a perfils hàbils amb les TICs però poc amics del codi.
Declaración Europea sobre los Derechos y Principios Digitales para la Década Digital
Grans paraules: transformació digital, vida de les persones, oportunitats per a millorar la qualitat de vida, innovació, creixement econòmic, sostenibilitat, protecció de dades, absència de discriminació, neutralitat tecnològica…
Vol, al menys, una lectura
Guia dels crèdits ECTS i càrrega de treball.
Los créditos ECTS indican el volumen del aprendizaje a partir de los resultados de aprendizaje y su carga de trabajo asociada.
Se asignan 60 créditos ECTS a los resulta-dos de aprendizaje y la carga de trabajo asociada de un curso académico a tiempo completo o equivalente (36 a 40 semanas)
El projecte Tuning
L’enfocament Tuning i l’orientació professionalitzadora dels ECTS
Hackaton Web
Projecte de Hackaton Web per a Centres Penitenciaris
Concurs literari intercentre
Projecte de Concurs Literari InterCentre
Taxonomía de Bloom: Criterios, técnicas e instrumentos de evaluación
Taxonomies de Bloom per camps cognoscitius i nivells, amb descripció, verb i tasques/activitats.
I, a més, un quadre per cada instrument d’avaluació, amb les seves característiques, avantatges, inconvenients, recomanacions per al seu ús i un exemple.
Ideal per a dissenyar avaluacions.
Estudi de recerca (UPF) sobre el sistema penitencairi català (2008-2009)
Diu l’autor (que no identifiquem) que aquest estudi pretén «mostrar la realitat». Segurament hi ha d’altres documents, provinents d’institucions penitenciàries, que descriuen el sistema penitenciari català. però aquest és un bon acostament a la realitat de les nostres presons. Esdevé clau l’acostament de l’estudi: «La base del nostre sistema penitenciari no consisteix en castigar al … [+]
Estudi sobre estratègies curriculars per a l’adaptació de situacions d’aprenentatge innovadores per a l’alumnat reclús a centres penitenciaris
Estudi sobre estratègies curriculars per a l’adaptació de situacions d’aprenentatge innovadores per a l’alumnat reclús a centres penitenciaris.
Molt bona «foto» del perfil dels alumnes als centres penitenciaris i molt interessant l’adaptació de situacions d’aprenentatge innovadores.
Tres instruments d’avaluació de continguts pràctico-professionalitzadors
Breu presentació sobre el disseny d’instruments d’avaluació de continguts pràctico-professionalitzadors elaborada per Adela Valenciano.
Contempla «listas de cotejo», escales de qualificació i Fulls d’avaluació de pràctiques.
Cinc metodologies d’aprenentatge
Se exposen 5 mètodes d’aprenentatge. M’hi acosto, des de la perspectiva de la formació presencial.
Els cinc mètodes són: Aprenentatge basat en escenaris pràctics, col·laboratiu, per projectes, mètode del cas i mètode expositiu.
M’ha interessat molt el primer: Aprenentatge basat en escenaris pràctics.
Comparació (express) dels models ADDIE i ASSURE
El model ADDIE (Anàlisi/Disseny/Desenvolupament/Implementació/Avaluació) és molt utilitzat en el disseny instruccional tradicional, especialment en el món web.
El model ASSURE (analitzar/Establir Objectius/Seleccionar materials/Utilitzar/Participació de l’alumnat/Avaluació), de base constructivista, fometna la participació activa i compromesa de l’estudiant.
Competències bàsiques de l’àmbit digital
Document publicat pel Dep. d’Ensenyament de la Generalitat.
Molt interessant el llistat de les competències (pàg 9) i l’annex 2 «Continguts clau de les competènies».
Paga la pena una ullada.