Donem la veu perquè les màquines ens entenguin quan parlem català

Hi ha propostes que són xules xules 🙂 Fem-ho ! No cal que crideu! Només heu de donar la vostra veu al #CommonvoiceCAT perquè les màquines ens entenguin quan parlem #català. ?️ https://t.co/Dgoc8QGVEt ?️ https://t.co/QMrvHn2jqf @softcatala #Mozilla #LlenguaDigital pic.twitter.com/C6FSzGwSG7 — Llengua catalana (@llenguacatalana) 6 de novembre de 2018

Audios i Músiques pels continguts educatius.

Sovint, quan fem alguna mena de continguts educatius invertim a saber quanta estona en cercar l’àudio que en pugui anar millor. A YouTube disposem d’una audio-llibreria que ens proporciona una molt pràctica col·lecció tant de músiques breus com d’efectes sonors. El cercador és molt molt útil, es poden «pre-escoltar» a l’instant i són molt fàcils … [+]

Alguns apunts sobre Lightroom

Vinc d’un curs de Lightroom al Centre de Formació Permanent Tres Roques, de Mataró. Faig moltes fotos però el tema gestió i arxivat el tinc fet un desastre. En aquest curs estic descobrint com treure-li profit al Lightroom que, per altra banda, fa anys i anys que venia fent servir de forma autodidacta… i incorrecta. … [+]

Avaluar els projectes per avaluar l’assoliment de les competències

De tant en tant m’apareix al timeline un tuit dels «d’imprimir» per tenir-lo sempre ben a prop i ben present. Com aquest al respecte de l’Aprenentatge bast en projectes: De la magnífica #16JornadaXCb m’emporto:avaluació formativa, feedback, reflexió guiada,modelatge,mandala competencial,autoregulació, diversificació d’instruments,objectius i criteris compartits,avaluar més i qualificar menys,seguiment individual…?@xarxaCb pic.twitter.com/dSV82XggvY — Meritxell Monguillot (@MMonguillot) 19 … [+]

Acostament a la gamificació més enllà de la pointificació

En una ocasió, a una Jornada d’Educació i TIC, vaig sentir a l’Oriol Ripoll que per programar una bona gamificació calia ser un jugador, recuperar allò que ens agradava del joc (que em disculpi si potser no el vaig entendre correctament)… i em va semblar coherent,  i conseqüentment em vaig desconnectar de la qüestió, vaig … [+]

Cruïlla de tecnologies… que també ho són educatives.

  De link en link he anat a parar a la web http://www.opensistemas.com/ i allà aquesta imatge (que en origen és una mica interactiva). I he fet una ullada a allò que més o menys controlo i… j a estic buscant nous cursos de formació per poder, si convé,  canviar de parada (i potser de línia…)

Neix l’Associació de Professionals de la Dinamització Social Digital

El video del Pep Oliveras explicant la figura del dinamitzador digital m»arriba via el butlletí de la Xarxa Punt TIC. Els primers dinamitzadors/res digitals  van/vam aparèixer a finals dels noranta quan els ajuntaments van començar a redactar i implementar els seus plans de la Societat de la Informació. Calia lluitar contra la imminent fractura digital i … [+]

Editor d’html online

Aquest és un magnífic editor online d’htmla, css i js, gratuït i sense cap mena de publicitat o afegitó en el resultat, que ens pot fer molt de servei quan hem de fer alguna pàgina, per exemple des de Moodle, i l’editor no és prou… fi. El que escrivim al requadre de l’equerra de forma … [+]

El Neoliberalisme a educació

Jaume Carbonell comparteix en l’article «Escola i empresa: cada cop més a prop«, publicat a «El Diari de l’Educació«, un magnífic comentari sobre dos llibres que ens acosten a les pràctiques que apropen l’escola al neoliberalisme. Els dos llibres sobre els que parla són: Polítiques educatives y construcción de personalidades neoliberales y neocolonialistas. Juanjo Torres … [+]

Askois grecs, amb 25 segles d’història, al Museu del Cantir d’Argentona

M’han impressionat aquests «askois» grecs trobats al Museu del Càntir d’Argentona, de la col·lecció Jaume Bagot. Es tracta d’obra amb 24 o 25 segles d’història. Aquesta mena de càntirs sembla que estaven destinats als déus… Aquest és el text que el Joan Gener Sala ha escrit per acompanyar al visitant: «(…) Els askoi grecs, produïts … [+]

Terminologia bàsica de la resolució alternativa de conflictes.

En el marc del Dia Europeu de la Mediació, amb la voluntat de contribuir a la comprensió i la divulgació de conceptes rellevants d’aquest àmbit (el de la mediació), el TERMCAT i el Centre de Mediació de Dret Privat de Catalunya, del Departament de Justícia, difonen una infografia interactiva [i un vídeo] en què es … [+]

Qüestionaris de Moodle

La pàgina http://projectescampusextens.uib.es/ comparteix una bona col·lecció de manuals i videotutorials de Moodle 3.2 Aquí únicament el dels Qüestionaris que és el que ara per ara estic consultant.  

Ermita de Sant Bartomeu (Òrrius)

Al cim de la carretera entre Òrrius i La Roca hi ha l’ermita de Sant Bartomeu, just a l’inici del camí que puja fins Cèllecs.
Avui hem tingut sort i hem trobat l’ermita oberta 🙂

Hem aprofitat la passejada per amagar, ben a prop de l’ermita, un geocatxé.

I ja que hi érem aquí dalt, ens hem acostat a fer un glop d’aigua a la Font de Sant Bartomeu que és un lloc ben acollidor… i fresquet… sembla ser al bell mig de la ruta que porta fins el «Bosc Encantat»…

[+]

Sí: ho reconec: aquí un fan incondicional de l’Optimot

I sóc tan fan que, a més de tenir l’accés directe a la barra de marcadors de tots els meus navegadors, a tots els meus dispositius,  comparteixo aquí, en aquest particular àtic, el que és i de quines fonts es nodreix: Optimot, consultes lingüístiques, és un servei que ofereix la Direcció General de Política Lingüística … [+]

Videolearning: 5 beneficis i 5 consells

Arribo a aquest article via Linkedin. Seguint el contingut, arribo a elearningactual.com L’article inclou un video que no arribo a visionar: tinc prou amb el text… Darrerament em plantejo el vídeo com a contingut per als meus alumnes, adults, en model blended learning, però encara no he trobat ben bé com solucionar el mode passiu … [+]